Gorzi oldala
Menü
     




 






 

 

  Oldal nyomtatása

 Rakj a kedvencekhez!

 

     
Ez + az
     
Freetime
     
Közgazdaság
     
School help
     
Kép
Honlapszerkesztés
     
Játékok
     
Ünnepek
     
Letöltés
     
° Értékesítési technikák - tibi csoki

tibi csokoládé

1. A vállalat bemutatása

 

1.1. Bonbonetti Choco Kft története

Magyarország legnagyobb csokoládégyára 1868-ban jött létre Pesten. Sikereinek titka abban rejlett, hogy széles fogyasztói rétegek számára kezdett olcsóbb termékeket gyártani olyan szakmai gondossággal, amely rövid időn belül elismertté tette a vásárlók körében.

Lépést tartott a versenytársakkal, folyamatosan korszerűsített. 1928-ban részvénytársasággá alakult át. 1941-ben felhúzták az ország ismét csak legnagyobb - Európa egyik legmodernebb - csokoládégyárát a budapesti Vágóhíd utcában, ahol jelenleg is megtalálható a cég.

A cég európai színvonalú kereskedelmi kultúrát képviselt nemcsak vonzó termékeivel, hanem boltjaival is. Különös gonddal tervezett fióküzletei megtalálhatóak voltak minden magyarországi nagyvárosban, sőt Párizsban és Bécsben is. A csomagolást is jeles iparművészekkel (Lukáts Kató, Jeges Ernő, Szirmai Ilona) terveztették, s dobozaik messze földön híressé váltak. A 30-as években a cég széles körű reklámtevékenységet folytatott. A csokoládék, a bonbonok és a cukorkák egyaránt kelendőkké váltak, s a cégnek olyan népszerű márkái voltak, mint például a tibi csokoládé, a Frutti karamella, a Zizi drazsé, a Ropp ostyaszelet, a Bronhy, a Gripp cukorkák vagy az E kakaó a pöttyös dobozban. Különleges, a világon egyedülálló termékük volt az 1934-től gyártott, úgynevezett "porcelánozott" csokoládéfigura.

A gyárat 1948-ban államosították, s beolvasztották a Magyar Édesipari Vállalatba. A dinamikusan fejlődő üzem később felvette a Budapest Csokoládégyár nevet. Több tulajdonosváltás után aztán 2004-ben megvásárolta a nagykanizsai Bonbonetti Kft-t is, ezáltal ostyákkal bővítve ki portfolióját. Ma a Bonbonetti Csoport 2 gyártó cégből áll: a budapesti székhelyű Bonbonetti Choco Kft-ből és a nagykanizsai Choco Bonita Kft-ből.

A cég jelenleg három nagy márkával rendelkezik. Legjelentősebb márkája a tibi, mely ma már nem csak egy táblás csokoládé, hanem megtalálható a drazsék, a csokoládé figurák és a szaloncukrok között is.

Szintén nagy hagyományokkal rendelkezik a Cherry Queen konyakmeggy, amely piacvezető az alkoholos desszertek között. A cég névadója, a Bonbonetti termékcsalád különleges csavart ostyákból és pralinékból áll, mely 2008-as megújítása óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

Ahhoz, hogy az állandóan változó édességpiacon a cégcsoport állni tudja a versenyt, a termékeknek szükségük van a folyamatos innovációra. Éppen ezért igyekszik a vállalat a régi, jól ismert termékek mellett megújuló, az új fogyasztói igényeknek megfelelő termékválasztékot biztosítani.

A hazai piac mellett nagyon fontos a Bonbonetti Csoport számára az export is, ahová az itthon is kapható márkák mellett kifejezetten a külpiacokra szánt termékeket is szállít a különböző országok egyedi igényeinek megfelelően. A közel negyven célország közül a legnagyobb partnerek Csehország, Szlovákia, Lengyelország, továbbá Belgium és Hollandia.

A vállalat fő értékei a minőség, innováció, stabilitás, szakértelem és a megbízhatóság.

1.2. tibi csokoládé

Idén 70 éves a tibi csoki, amely a hagyományosan magyar csokinak mondott termékek közül az egyetlen, máig valóban Magyarországon, a Bonbonetti budapesti Vágóhíd utcai gyárában készülő csokoládé. Az édességrajongók először 1941-ben vehették le a boltok polcairól a máig jól ismert és kedvelt tibi csokit, amely nevét a gyáralapító unokájáról kapta.

Az elsősorban gyerekeknek szánt, bordázott mintájú csokoládét 2,5 -és 5 dkg-os kiszerelésben lehetett kapni. A széleskörű reklámtevékenységnek köszönhetően mind országszerte, mind külföldön a felnőttek körében is egyre népszerűbbé váló márka eredeti reklámszlogenjét hamarosan módosítani kellett "tibi nem csak a gyerekek kedvence" szövegre. Az államosítás után a tibi egyike volt azon kevés terméknek, amely a mai napig megmaradt a Bonbonetti Kft. kínálatában.

1.3. tibi csoki termékei

Táblás csokoládék

Egészmogyorós tej

Egészmogyorós ét

Puffasztott rizses

tibi Kid körtés

tibi Kid tejkrémes-crispys

tibi Kid málna-joghurtos

Tejcsokis

Tejkrémes kid

Ostyás-mogyorókrémes

Mogyorókrémes

Epres-joghurtos

Feketeribizlis

Étcsokis

Epres

Ananászos

Kakaóbab töretes

Marcipános ét

Trüffelkrémes tejcsokoládé

Szezonális termékek

Dunakavicsos tejcsokoládé

tibi citromos

tibi meggyes

tibi prémium (tábla csokoládék)

70% kakaótartalmú étcsokoládé

Málnadarabos étcsokoládé (49% kakaótartalom)

Sárgabarack darabos étcsokoládé (49% kakaótartalom)

 

Szeletek

Trüffeles

Marcipános

Karamellás

tibi Kid banános-crispys

tibi Kid málna-joghurtos

 

Drazsék

Alma-citrom-meggy ízű étcsokoládés zselé drazsé

Tejcsokoládés mazsola drazsé

Tejcsokoládés marcipándrazsé

Étcsokoládés földimogyorós drazsé

 

 

2. Értékesítési technikák

 

2.1. Elosztási csatornákhoz való hozzáférés

A tibi csoki eladott mennyiségét azzal lehetne a legegyszerűbben növelni, ha több helyen lehetne kapni. Vagyis a vállalatnak gondolkoznia kellene az értékesítési csatornák szélesítésén. Nagyon sokféle terméket kínál a Bombonetti tibi márkanév alatt, de ezeknek csak töredékét lehet kapni a kis üzletekben és a szupermarketekben.

Néhány soproni kiskereskedelmi egységben megvizsgáltam, hogy milyen fajta tibi csokikat árulnak, és a következőket vettem észre: Az Intersparban majdnem mindegyik fajta tábla csokoládé kapható, a tibi prémium termékekkel együtt. A CBA-ban szintén nagyon sokféle táblás csoki kapható, emellett tibi szeletek, és még tibi szaloncukor is. Ezzel ellentétben az S-marketben illetve a Parolában csak 2-3 féle táblás tibi csokoládét árulnak.

Tehát megfigyelhető, hogy tibi drazsé egyik üzletben sem kapható, illetve az S-marketben és a Parolában elég gyér a választék a tibi termékekből. Persze ezek kisebb üzletek, nincs is annyi polchely, hogy minden termékük elférjen, viszont ezekben az üzletekben is lehetne még 1-2 fajta az eddigieken kívül. Emellett a kisebb boltokban is értékesíthetnének tibi szeleteket, ugyanis a kisebb csokikat hamarabb megveszik az emberek. Talán valószínűbb is, hogy a kisebb boltokban kis csokikat vesznek, könnyebben jön az embereknek az impulzus a vásárlásra, mint egy hypermarketben, ahol megszámlálhatatlan mennyiségű csokit lát az ember.

Emellett meglepő, hogy az Intersparban tibi szeletet abszolút nem lehet kapni, pedig az egy hypermarket sok polchellyel. Érdemes lenne a vállalatnak helyet vásárolni ezekben a szuper- és hypermarketekben a tibi szeletek számára. A drazsék helyzete a legérdekesebb, ha sehol nem lehet kapni, akkor hogy jussanak hozzá a fogyasztók?

Összességében levonható a következtetés, hogy rengeteg féle tibi termék létezik, de egy részük elérhetetlen a fogyasztók számára. Az elosztási csatornákhoz való hozzáférésre kellene a cégnek koncentrálnia. Nem reklámokra, és márkakiterjesztésre kellene költenie a pénzt, hanem polchelyeke, hogy a meglévő termékeiket el tudják adni. Ugyanis így kénytelenek lesznek kivonni ezeket a termékeket a piacról, pedig lehet hogy lenne rá kereslet, csak a fogyasztók nem tudják, hova menjenek érte.

 

2.2. Üzleten belüli elhelyezés

Az emberek nem szeretnek sorban állni, de kénytelenek, hogy ha sokan állnak a kasszánál. Ilyenkor a vásárlók nem tudnak mást csinálni, mint nézelődni. Az impulzusvásárlás sorban állás közben a leggyakoribb, így célszerű lenne tibi szeleteket, illetve tibi drazsét a kasszánál található polcokon elhelyezni. Ez rendkívüli módon meg tudná növelni a vállalat árbevételét.

Ezen kívül megfontolandó lenne, hogy egy külön polcot helyezzenek ki minden szuper- és hypermarketben a csokoládés sor elejére, amin csak tibi csokik lennének. Így egy helyen megtalálná a fogyasztó az összes tibi terméket, és szembeötlő lenne az azonos alapszínű csomagolások miatt.

Célszerű lenne az alábbi logika szerint elrendezni a csokoládékat a polcon:
Szemmagasságban lehetnének táblás csokik két sorban, a felsőbb polcon kellene elhelyezni a tibi prémium termékeket, szemmagasság alatt pedig a tibi Kid csokikat, hogy a gyerekek könnyen észrevegyék azokat, alatta pedig lehetnének a tibi szeletek.

A jelenlegi gazdasági és politikai helyzetben sok vásárló törekszik arra, hogy magyar terméket vásároljon. Sajnos sok régi magyar márka is külföldi tulajdonban van, így a márkanév kevés ahhoz, hogy az emberek megtalálják a magyar temékeket. A tibi-nek jobban kellene hangsúlyoznia, hogy ő még mindig eredeti magyar termék. A legfeltűnőbb jelzés a vásárlóknak az lenne, ha nagyobb árcímkét tennének ki minden tibi csoki elé a boltokban, és nagy betűkkel az ár fölé írnák, hogy „Magyar termék”, egyfajta emlékeztetőként. Ez abszolút nem kerülne sokba, de biztos, hogy több fogyasztó levenné a polcról a tibi termékeket.

2.3. Csomagolás

A tibi mindig is nagy figyelmet fordított, hogy termékeinek igényes csomagolása legyen, hogy ezzel is magára vonja a fogyasztók tekintetét, illetve hogy minőségét hirdesse vele. Amellett, hogy megvédi a terméket a környezeti hatásoktól, elsőrangú kommunikációs funkciója van. A csomagolást jeles iparművészekkel terveztették; az utóbbi években is számos Hungaropack csomagolási versenyt megnyert a cég. Külön meg kell említeni a tibi prémium külsejét, ami dobozos csomagolásának köszönhetően egyfajta elit csokinak számít, így elegáns, ajándékként is adható.

A tibi kid termékeket gyerekeknek tervezték, ez egyértelműen látszik a csomagoláson is, ráadásul több fajtából (körtés, tejkrémes-crispys) kapható olyan csomagolású, amin kisfiú van, és olyan amin kislány, hogy minden gyerek megtalálhassa a neki tetsző tibi csokit.

2.4. Eladó személyzet

Az eladóknak szükséges lenne elsajátítani különböző ismereteket a munkahelyükön értékesítendő termékekről, így a tibi csokiról is. Fontos lenne, hogy tudják, melyek a magyar termékek, és elsősorban azokat ajánlják a vevőknek.

A kiskereskedelmi egységekben a négy alapvető eladói magatartástípus közül alázatos-melegszívű eladókat kellene alkalmazni, akik megkedveltetnék magukat a vásárlókkal, így ők szívesen visszatérnének abba a boltba, és újra ott vásárolnának. Barátságosan társaloghatnának a vevőkkel, és elejthetnének közben egy-egy mondatot, amiben szerepel a tibi csoki, akárhányszor szóba elegyednek valakivel. Például, hogy a tibi csoki a kedvence, vagy hogy látta-e már az illető a legújabb ízesítésű tibi csokit. Ehhez kommunikatív eladókat kellene alkalmazni, akiknek barátságos és szimpatikus külseje van. Ezeket az eladókat lehetne ösztönözni egy bizonyos összegű prémiummal havonta, illetve negyedévenként összesített értékesítési adatokból a legtöbb tibi csokit értékesített eladó különdíjban részesülhetne. Ez a különdíj lehetne akár egy hétvégi utazás, vagy tárgynyeremény.

 

2.5. Ár

A tibi csoki ára a fő versenytársak árai alatt van.

Ár (Ft)

Tesco

Interspar

tibi

228

239

Milka

282

239

Boci

239

282

 

 

Forrás: http://kereses.hiperarak.hu/edes/edesseg-csokolade

(A fent látható árak a táblás, 100 g-os kiszerelésre vonatkoznak.)

 

A táblázatban is látható, hogy anyagilag mindenképp érdemes a vásárlóknak a tibit választani. Az árat nem érdemes ennél lejjebb vinniük, hanem más értékesítés-ösztönző eszközt lehetne alkalmazni.

Pl. Egyet fizet, kettőt kap akcióban árulhatnák a tibi táblás termékeket 2 hónapig, amivel rövid távon megnövelhetnék az eladást, és újra a fogyasztók figyelmének középpontjába kerülhetnének.

 

Miután felkeltették a fogyasztók érdeklődését ezzel az akcióval, és esetleg korábbi nem fogyasztókat is vásárlásra ösztönöztek, bevethetnék a többi fent említett értékesítés-ösztönző eszközt is. Az eladó megemlíthetné az akciót, aztán készséggel megmutatná az akkor már sorvégen elhelyezkedő tibi termékeket a külön tibis polcon.

Az értékesítési csatornák bővítése kicsit hosszadalmasabb folyamat, de ha a cégnek ezt is sikerülne megoldania, akkor egy rendkívül sikeres, nagy hozamú kampányt zárhatna.  És az akció lejártával minden üzletben elérhetővé válna a tibi termékek széles választéka.

 

Források:

www.bonbonetti.hu

www.tibicsoki.hu

 

     
Névnap



 

     
Szavazás
Mit szoktál nézni a TV-ben?

tehetségkutatókat (X-faktor, Megasztár stb)
valóságshowt (Való Világ)
filmeket
sorozatokat
kibeszélő showkat (Joshi Barath, Monika, Balázs show)
Híradót
Politikai műsorokat
Bármi olyat, aminek van valami értelme
Bármit, csak szóljon valami a háttérben
Nem nézek TV-t
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Szavazás
Melyik a legjobb táncstílus?

balett
afro
jazz
funky, hip-hop
disco
musical, show
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Szótár



     
Frissítés
 

Itt olvashatod az oldal frissítéseit az utóbbi hónapban


aug. 18.:
- Freetime/ Könyvanjánló/
Nora Robets: Holdfogyatkozás
- Menü/ Dalszövegek/ Shakira - Waka waka
K'naan - Waving flag

 

júl. 22.: - Freetime/ Könyvajánló/ Stephen King: Christine
- Menü/ Rólam/ kis módosítás történt
- Egy-két nem működő link törlése

2010

2011. dec. 28.
- Links/ Lady's Doctor Kft
új link felvétele
- új szavazás - Mit szoktál nézni a TV-ben?
 

dec. 29.

- Rólam információk frissítve
- Új menü a bal oldalon: Közgazdaság
- Arculat frissítése


 

Gorzi

 
     
Számláló
Indulás: 2006-01-10
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Links
     
Linkcsere
     

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.