|
Soproni Srgyr - Marketingkommunikcis terv
Trtnelem
A Soproni Srgyrat 1895-ben alaptottk, els termknek neve Soproni szok volt. Az addig sikerrel mkd vllalkozst 1948-ban sok sorstrshoz hasonlan llamostottk. A gyrra alaptsa ta jellemz, hogy termkeit csakis kivl minsg alapanyagokbl, mindig a legkorszerbb srfz eljrssal kszti. Ennek megfelelen kizrlag a legjobb minsg cseh koml kerlt srfz stjeibe, amelyek mindegyikt 1975-ben rozsdamentes aclbl kszlt eszkzkre cserltk. 1985-ben vezettk be a pasztrizlst, ennek ksznheten a sr ma mr nem csupn nhny napig fogyaszthat, mint annak idejn.
A Soproni sr terjesztst a hatlyos trvnyek egszen 1981-ig a keleten Gyr, mg dlen a Balaton ltal hatrolt, szaknyugat-magyarorszgi terletre korltoztk, m ekkortl vgre megkezddhetett az orszgos disztribci kiptse. 1987–88-ban a Soproni els lpsben Budapesten kerlt forgalomba. 1992-ben a gyrat megvette a BBAG, amely 1996-ra a legmodernebb elvrsoknak megfelelen az egsz srgyrat feljtotta. Ennek eredmnyeknt a Soproni szok minsge jelents javulson ment t. 2003-ban a Brau Union AG a Heineken tulajdonba kerlt, s a cg neve 2007-ben Brau Union Hungaryrl Heineken Hungrira vltozott.
A mrka trtnete
A Soproni Srgyr alaptsa ta eltelt tbb mint egy vszzadban az ott gyrtott termket tbb klnbz nven is forgalmaztk. Elsknt Soproni szoknak hvtk, ksbb a neve Soproni Vilgos Sr, szok, majd 1986-tl ismt Soproni szok lett. 1997-ben kezddtt meg a mrka tudatos ptse s szles kr reklmozsa. A termk npszersge s forgalma 2002-ig folyamatosan nvekedett, m a srpiac feldsulsnak kvetkezmnyeknt ekkor az eladsok elkezdtek visszaesni. Ennek megakadlyozsra szmos prblkozs szletett, sajnos sikertelenl. A mrkt ezrt 2005-ben jrapozicionltk, neve Sopronira rvidlt, s vege is jelentsen megvltozott.
A Soproni mrka innovatv szemlletnek ksznheten az elmlt vekben megszlettek az els almrkk, s a Soproni termkek vlasztka azta is folyamatosan bvl. 2006-ban megjelent az 1895, amely a fogyasztkban a mrka minsgi megtlst hivatott ersteni. Mivel a Soproni volt az egyetlen szles krben ismert mrka, amelynek nem volt alkoholmentes vltozata, ugyanebben az vben piacra kerlt a hinyptl Soproni Szz is. Ezek az jtsok annyira sikeresnek bizonyultak, hogy a mrka fl v alatt 10 ponttal javtott innovatv megtlsn. 2007-re a portfli jabb kt termkkel, a Soproni Fekete Dmon nvre hallgat barna srrel, valamint az 1 l-es manyag palackban kaphat Sopronival bvlt.
Az j fogyaszti szoksokra reaglva 2009 prilisban a Soproni megalkotta a Soproni Szke Ciklont, amely kellemes, de zvel a knnyen fogyaszthat srk irnti ignyt elgti ki.
A Soproni reklmozsa
1996-ig a mrka reklmtevkenysge olyan aprsgokban merlt ki, mint hamutartk, tlck, poharak, eladshelyi reklmeszkzk kihelyezse. A designt mindssze egy illusztrci alkotta, amelyen egy tztoronnyal dsztett pohrbl tlcsordult a srhab.
1996-1997: modern marketingeszkzk bevetsvel megszletett a Soproni szok tvfilm, amelyet 1998–2001-ig hrom fzisban hasznltak. Az szok sz tbbfle jelentssel br: azon tl, hogy a sr erjedsvel, rlelsvel kapcsolatos kifejezs, a krtyajtkok egyik jellemz lapjt is gy hvjuk. Ebbl az tletbl szletett meg a ngy „sz”, a ngy szrakoztat reklmfigura, akik egysges ltzkben jelentek meg s adtak el vicces, a srfogyasztshoz kapcsold jeleneteket. A reklmokat j szlogen, az „Egy j pofa sr.” mondat zrta. A hirdetsek rendkvl figyelemfelkeltnek bizonyultak, a fogyasztk innovatvnak, kreatvnak s szrakoztatnak talltk ket. A sorozat tagjainak azonban nem volt egysges mrkazenetk, gy sikeressgkre csekly hatkonysguk vetett rnykot.
1998- 1999: A ngy sz kabarba ill sznpadi jeleneteket adott el.
2000: A szitucik olyan vals krnyezetekben jtszdtak, mint a strand vagy a kocsma.
2001: A kommunikci tovbbi fejlesztseken ment keresztl: a ngy sz revformban nekelt vicces dalokat a srrl. m ezek utn mr nem volt lehetsg a kampny megjulsra, maguk a sznszek is idsebbek lettek.
2002: A reklmfilmek rgi mozifilmeket, tvsorozatokat, szappanoperkat (Termintor, X-aktk, Vszhelyzet, E.T., Sivatagi show, Charlie angyalai) parodizltak. A kutatsokbl kiderlt, hogy ezzel a kampnnyal a reklmhatkonysg erteljesen lecskkent.
2003: j filmpardik jelentek meg olyan alkotsokra plve, mint a Mtrix, a Hrom frfi s egy bbi vagy a Columbo. Tvmsorok pardii: fzshow, idjrs-jelents. A szjtkok s nyelvi analgik miatt ezek a reklmfilmek valamilyen szinten visszatrst jelentettek a Soproni szok humorhoz.
2003 ta a Soproni a piacon a legtbb pnzt klttte arra, hogy visszaszerezze piaci rszesedst, de az adatok azt mutatjk, hogy ez a stratgia nem vezetett sikerre, ezrt 2005-ben a mrka cskkentette reklmkltst.
2006: Elindult a Srbartok cm szituciskomdia-sorozat, amely ngy tlagos magyar frfi letbl ragadott ki jeleneteket. A trtnetek tipikus srfogyaszt helyzetekre pltek, amelyeket egyedi humor fszerezett s tett emlkezetess, amiatt, hogy a sorozat kilgott a reklmblokkokbl. Emellett a nzk knnyen azonosultak az egyes karakterekkel, s vrtk a folytatst. Az egyes rszek napraksz tmkkal ppgy foglalkoztak, mint a mrka ltal tmogatott sportokkal, az j termkbevezetsekkel vagy nyeremnyjtkokkal.
A Srbartok sorozat hatsra a mrka kiemelkedett a versenytrsai kzl, s megerstette piaci pozcijt. A sorozat legsikeresebb epizdjai azok kzl kerltek ki, amelyekben a magyar vzilabda-vlogatott tagjai is szerepeltek.
A Soproni – az orszg egyik legrgibb, patins mrkjaknt – mindig is fontosnak tartotta azokat az rtkeket, amelyekre mindannyian bszkk vagyunk, amelyekben s ltal magyarsgunk, nemzeti identitsunk fogalmazdik meg. Meggyzdssel hisz kzssgteremt erejkben. Ezrt vllalta fel, hogy kommunikcijban a nemzeti bszkesg, az sszetartozs gondolatra helyezi a hangslyt.
A Soproni mrka els lpsknt sportsikereinkre fokuszlva fogalmazta meg j zenett.
A magyar vzilabda-vlogatott tmogatsval olyan tartalmat emelt be a reklmba, amely egyrtelmen sszekti az embereket, egysgbe kovcsolja a nemzetet.
A reklmban Szivs Mrtonra s hres vzilabds felmenire lehettnk bszkk.
2007-ben a reklmfilmmel a magyar frfi vzilabda-vlogatottnak szurkolhattunk egy nemzetknt.
2008-ban a legjabb, „Magyarorszg, n gy szeretlek!” cm reklmfilm tllp a sport vilgn. A magyar hagyomny, trtnelem s kultra ikonikus s –ami a legfontosabb – pozitv kpeinek s fogalmainak felvillantsval idzi meg az sszetartozs s bszkesg egsz nemzeten tvel rzst. A film zenete vgtelenl egyszer: rlunk, magyarokrl szl. A kzs rtkeinkrl. s persze arrl a hitrl, hogy a szthzst fellrhatja az sszetartozs.
2009: Soproni Szke Ciklon reklmfilm. A Soproni legjabb almrkjnak hirdetse ltvnyos 3D animcival kszlt. Az j zvarins frisst hatst a film kpsorai a nyri hsgben kiszradt tj jraledsvel szemlltetik. A „forr” hangulat megteremtshez, valamint a magyar rtkek felidzshez narrciknt Arany Jnos felejthetetlen sorait hvtk segtsgl a Toldibl.
Helyzetelemzs
SWOT-analzis
Erssgek:
-
a fiatalabb korosztlyt clozza meg
-
a hatr kzelsge miatt klfldi kapcsolatrendszer
-
a minsghez kpest olcsbb versenytrsainl
-
rendezvnyek, sport tmogatsa
-
termkek szles vlasztka
-
sokrt, rdekldst felkelt reklmok
-
az egsz orszg terletn kaphat
-
tbb vendglt ipari egysg forgalmazza csapolva
Gyengesgek:
-
a versenytrsak termkknlatval szemben a Soproni mg nem ksztett zestett srt
-
gyengbb minsg srt olcsbban is lehet kapni
-
a drgbb kategrij srk zvel nem veszi fel a versenyt
-
kishords kiszerelsben nem kaphat
Lehetsgek:
-
zestett sr bevezetse
-
gy arculat kialaktsa
-
j termk piacra dobsa, termkskla bvtse
-
nagyszabs reklmhadjrat
-
klfldre terjeszkeds
Veszlyek:
-
a nagy mrkk kiszorthatjk a piacrl
-
a lakossg tbbsge anyagi megfontolsbl olcsbb srket preferl
-
tvolabbi rgikban a helyi srket rszestik elnyben (pl. Borsodi)
-
a klfldi turistk inkbb a vilghr srket fogyasztjk
Clkitzsek meghatrozsa
Legfbb clkitzsnknek tekintjk a termkskla kiszlestst, s nem a versenytrsak hasonl jelleg termkeinek msolsval. A tbbi cgnl mr megszokott citromos zests helyett, egy j, klnleges zestst vlasztottunk, szeretnnk megalkotni a karamell z srt. Clunk, hogy a pikns z vilgot kedvel fogyasztink is elgedettek legyenek cgnkkel.
Az j z bevezetsvel kirobban profilvltst terveznk. Az arculat teljes megvltoztatst szeretnnk megvalstani. Remnyeink szerint az j z a megjult klsvel karltve szlesebb fogyaszti rteg megnyersre trekszik.
A Soproni srgyr a hazai piacot mr lefedte, s elhelyezkedst kihasznlva a kls piacokra val betrst tervezi. Kzelsge miatt Ausztria a f cl, de tervezzk a szlovk srpiac bekebelezst is. A hsg vrosnak nemes nedjt a klfldi srkedvelkkel is szeretnnk megkedveltetni.
A kzeljvben „A Soproni Sopronrt” jeligvel vrosfejlesztsi s krnyezetvdelmi kampnyt indtannk, melynek keretben masszvabb kiszerels dobozos srket bocstannk a piacra, amik visszavlthatk lennnek, ezzel is vdve a termszetet. Trsadalmi szerepvllalsknt Sorpont s krnykt parkostannk, a tereket fkkal veznnk. Nhny memlkk nyilvntott plet feljtshoz is hozzjrulnnk. E mozgalommal otthonosabb s bartsgosabb tehetnnk vrosunkat.
Vsrlink egyetlen problmja termknk fogyasztst kveten a msnapossg. Legjabb fejlesztseink arra irnyulnak, hogy a msnapossg kellemetlen hatst elmulasszuk. Azon ksrleteznk, hogy ltrehozzunk egy tablettt, ami enyhti, vagy megsznteti a nem kvnatos uthatsokat.
Clcsoportok azonostsa
A Soproni Magyarorszg egyik legrgebbi, nagy mltra visszatekint sre. 4,5%-os alkoholtartalmval, friss s szomjolt jellegvel kiemelked minsget kpvisel a vilgos kategrij srk kztt. dt, enyhn kesernysen koml z s aromj ital, amelyet brki szvesen fogyaszt.
A Soproni 1895 elegns, prmium megjelense s magas, 5,3%-os alkoholtartalma rvn kiemelked minsget kpvisel a hazai vilgos srk kztt. Fszeres zbl fakad klnleges aromja a nemes saazer komlnak ksznhet. Ignyesebb srfogyasztinknak szerettnk volna a kedvben jrni ezzel a tpussal.
A Soproni Fekete Dmon egy kivteles barna sr, amely mlybarna sznt s csbtan kellemes aromjt specilis sszetevinek ksznheti. Ngyfle malta s illatos aromakoml gondoskodik rla, hogy ez a lenygz srklnlegessg mlt legyen a Soproni nvhez.
A Soproni Szz egy selymesen lgy, frisst hats alkoholmentes sr, az let olyan helyzeteire, amikor nem lvezhetjk a sr nyjtotta kellemes frissessget. A Soproni Szzet azoknak fejlesztettk ki, akik ezekben a helyzetekben sem akarnak lemondani a srzs lmnyrl.
A Soproni Szke Ciklon a Soproni termkcsald legjabb tagja, amely 2009 prilisban kerlt bevezetsre a magyar piacon. Saphir komlval fzzk, 4,5%-os alkoholtartalommal br, s kevsb keser ze rvn igazn frisst srklnlegessgnek szmt. Ez a modern, fiatalos termk egyedi zvilgval kveti a vilgpiacon megjelen j fogyaszti trendeket s ignyeket. Azokat a fogyasztinkat cloztuk meg ezzel a srrel, akik egy kis felfrisslsre vgynak a nyri melegben, s nem az alkohol nyjtotta rmkrt, hanem szomjoltsknt srznek.
A tjkoztats sorn hasznlt publikcis eszkzk
Eszkz
|
Tervezi a hasznlatt?
|
Clrtk (db)
|
Becslt kltsg (Ft) nett
|
Igen
|
Nem
|
risplakt hirdettbla
(12 m2) (3 hnapra)
|
x
|
|
50
|
120 000*50=
6 000 000
|
Nyomtatott sajt (cikkek, interjk)
|
x
|
|
3
|
200 000*3=
600 000
|
Televzis reklm
Ksztse
Sugrzsa
|
x
|
|
2
200
|
2 000 000
5 000 000
|
Rdi
|
|
x
|
|
|
Internet (banner) elhelyezse honlapokon
|
x
|
|
30
|
30 000*30=
900 000
|
Egyb rendezvny, konferencia
|
|
x
|
|
|
Sajttjkoztat a gyrban
|
x
|
|
2
|
30 000*2=
60 000
|
Sajtkzlemny
|
|
x
|
|
|
Szrlap „A Soproni Sopronrt” kampnyrl
|
x
|
|
2000
|
100* 2000=
200 000
|
Meglv internetes honlap fejlesztse
|
x
|
|
1
|
50 000
|
Zld szm, informcis kzpont
(gyflszolglat)
|
|
x
|
|
|
DM levlkampny
|
|
x
|
|
|
Telemarketing
|
|
x
|
|
|
Kzvlemnykutats (1000 ember megkrdezse)
|
x
|
|
3
|
150 000* 3=
450 000
|
Reklmtrgy
|
x
|
|
10 000
|
200*10 000=
2 000 000
|
Hzfal reklm
|
x
|
|
2
|
300 000*2=600 000
|
Reklm ptmny
|
x
|
|
1 |
1 000 000
|
Kommunikcis stratgia
Eladssztnzs
j termknket, a karamells z srt alacsony 150 Ft-os bolti ron vezetjk be a piacra, annak rdekben, hogy a potencilis fogyasztk megismerhessk, kiprblhassk. Miutn megszerettk a termket nhny hnap utn felemelnnk az rat, s hasonl rban rustannk, mint a tbbi termkfajtt.
A tovbbiakban tervezzk multipack csomagolsban trtn rustst. 6 darabos kiszerelsben juthatnnak hozz a vsrlk a Soproni klnlegessgeihez. Egy csomag 5 Sopronit s 1 Sorproni Karmellt tartalmazna, gy nagyobb esly van r, hogy megkstoljk az j temrket. Ez a csomag olcsbb lenne, mint a 6 Sopronit tartalmaz multipack. Minden multipack csomaghoz egy fl literes Soproni logjval elltott poharat mellkelnnk.
Nagyobb ruhzakban s a srgyrban kstoltatst szerveznk, ahol bemutathatjuk legjabb termknket. A kstoltat pultot az ruhz azon rszlegre tervezzk, ahol a srk megtallhatk, gy a kstolk, ha kedvet kapnak a vsrlsra, azonnal kosarukba tehetik azt.
A ksbbiek folyamn egy nyeremnyjtkot is indtannk. Nhny nagyobb nyeremny mellett sok aprsggal is szeretnnk kedveskedni fogyasztinknak. Fdjknt egy kt fre szl Dubai-i utat sorsolunk ki, emellett tovbbi rtkes ajndkok nyerhetek, 3 laptop s 2 LCD TV illetve kisebb rtk promcis ajndkok, pl. poharak, kulcstartk, sapkk. A nyertesek a kupak belsejben s a nyitflek aljn rteslhetnek a nyeremnykrl.
Reklm
A TV-reklmok audio-vizulis eszkzk, ezrt a figyelemfelkelt-hatsuk ezeknek legerteljesebb. TV-reklmainkkal emocionlian szeretnnk hatni fogyasztinkra. Szeretnnk egy PR-filmet kszteni Sopronrl, a krnykrl, s az ott lkrl, amelyben „A Soproni Sopronrt” cm kampnyunkat hangslyoznnk.
A film egy helikopterrl kszlt felvtellel kezddne Sopronrl, aztn pr nevezetes pletet mutatnnk, illetve kpeket Sopron utcirl, illetve az itt l emberekrl, kzben azt hagslyoznnk, hogy milyen gynyr, csaldias vrosban lnk. Az emberekben olyan rzst szeretnnk kelteni, hogy szerssk a vrost, ahol lnek, az otthon melegt, fontosnak rezzk az sszetartozs rzst. Felhvnnk a figyelmet arra, hogy az Erzsbet kert fejjtshoz hozzjrulunk, illetve invitlnnk a nzket a kzs faltetsre, amit tbb idpontban is szerveznnk. A filmben azt hangslyoznnk, hogy a Sorponi segt szebb a krnyezetet, s csaliasabb lgkrt biztost a vrsolakk szmra. A PR filmet vgl egy boldog csaldi kppel fejeznnk be. A termszetben kirndul, bicikliz csaldokat mutatnnk, s vgl egy kppel zulna, amint a szlk tlelik a gyerekeiket s bszkn tekintenek a vrosra.
Egy msik reklmfilmet is szeretnnk kszteni j termknkrl, a Soproni Karamell-rl. Egy ltvnyos animcis kisfilm illene j z stlushoz. A film tervezsn mg dolgoznak 3d grafikusaink, de az alapgondolat, az lenne, hogy kis llatkk s rovarok unatkoznnak, lomhn s unottan mozognnak, aztn belekstolnnak az j Soproni Karamellbe s egybl fellednnek, s elkezdennek bulizni. Ezt a srt els sorban nyenc srkedvelknek s hlgyeknek fejlesztettk ki, ezrt a reklmmal fleg az figyelmket szeretnnk felkelteni.
Reklmainkat az j arculatnak s dizjnnak megfelelen alaktjuk ki. A Soproni eddig bevlt szneit megtartva j logo tervezsvel dobjuk fel termkeinket, filmjeinket.
jsgokban is megjelentjk j arculat termkeinket. Napilapokban fl oldalas hirdetst terveznk, emellett ruhzak szrlapjaiban elssorban a multipack kiszerelst s az j Soproni Karamellt reklmoznnk.
Hirdettbln is reklmoznnk legjabb termknket, amelyen megjelennek jonnan kialaktott arculati elemeink. Vrosfejlesztsi s krnyezetvdelmi kampnyunkrl is szeretnnk risplaktokkal hrt adni. A plaktokon egy szp zld park lenne, mellette egy boldog hzaspr. A frfi kezben egy veg Sorproni, a n kezben pedig egy veg Soproni Karmell lenne, koccintannak az veggel s kzben egymsra mosolyognnak. Ezzel felhvnnk a figyelmet a Soproni Sopronrt kampnyra illetve az j termkre.
A Soproni Karamell reklmplaktjt kocsmkban is elhelyeznnk, hogy a fogyasztk megkvnjk s helyben ki is tudjk prlni.
A 85-s t bevezet szakasznl Sopron eltt az t mellett egy szabad rlts helyen tervezzk egy 8 mter magas Soproni srsveget forml reklmptmny megptst s elhelyezst. Ezltal a vrosba ltogatkat emlkeztetjk arra, hogy a Soproni sr hazjba rkeztek.
Tovbbi kisebb reklmozsi lehetsget is ignybe szeretnnk venni, ilyen pl. a hzak falra festett reklm, illetve promcis termkek ajndkozsa. Szrlapokat is ksztennk „A Soproni Sopronrt” kampnyunk keretben.
Public Relations (PR)
Eddig is tmogatott a Soproni srgyr klnbz rendezvnyeket, mint pl. a VOLT fesztivl, illetve nagy szerepet vllalt a sport tmogatsban. Tmogattuk a Magyar Vizilabda Szvetsget, illetve Soproni Liga elnevezssel a labdargst. Ezutn is hasonl tevkenysgeket szeretnnk folytatni.
A kzeljvben „A Soproni Sopronrt” jeligvel vrosfejlesztsi s krnyezetvdelmi kampnyt indtannk. Trsadalmi szerepvllalsknt Sorpont s krnykt parkostannk, a tereket fkkal veznnk.
Elszr is kezdemnyeznnk s pnzzel tmogatnnk a soproni Erzsbet kert jrdinak trkvezst, illetve a padok kicserlst.
Emellett vsrolnnk 50 db kb 3 m magas dszft, amelyet a vrosi nkrmnyzat ltal kijellt helyeken munkatrsaink, alkalmazottaink segtsgvel elltetnnk a vrosban. Ezt az akcit meghirdetnnk, s az nkntes, vllalkoz szellem polgrok, akik segtenek az ltetsben, ingyen srt kapnnak.
Nhny memlkk nyilvntott plet feljtshoz is hozzjrulnnk. E mozgalommal is otthonosabb s bartsgosabb tehetnnk vrosunkat.
Srgyrunkban eddig is lehetsget adtunk gyrtsi folyamatok megtekintsre. Srmzeumunk is trt karokkal vrja a kvncsi ltogatkat, ahol megkstolhatjk eddigi sreinket, s kiprblhatjk az j Soproni Karamellt is. A srgyri tra rsztvevi klnbz ajndkokban, s nyeremnyekben rszeslhetnek, tbbek kztt promcis termkeket s dobozos srt kaphatnak.
PR kltsgek
Tevkenysgek
|
r (nett Ft)
|
Fk vsrlsa
|
20 000*50=1 000 000
|
Erzsbet kert jrdinak trkvezse
|
2 000 000
|
Soproni pletek feljtshoz hozzjruls
|
5 000 000
|
sszesen
|
8 000 000
|
Arculattervezs
Az vek sorn a fogyasztk ltal mr megszokott szneken nem szeretnnk vltoztatni, viszont j logo bevezetst tervezzk. Az j logn meghagynnk Sopron vros jelkpt, a Tztornyot, csak megvltoztatnnk az brzolst.
A Soproni Karamell arculata a karamell szneit tkrzn. Elkpzelsnk szerint vilgos barna srs cmkvel s sttbarna felirattal magra vonzzan a vsrlk figyelmt. gy nzhetne ki az j sr cmkje az j logval.
Az arculattervezs kltsgt kb 200 000 Ft-ra becsljk.
Kltsg terv
(rszletesebben feljebb megtallhat)
Tevkenysg
|
r (nett Ft)
|
A tjkoztats sorn hasznlt publikcis eszkzk
|
18 860 000
|
PR kltsgek
|
8 000 000
|
Arculattervezs
|
200 000
|
sszes becslt kltsg
|
27 060 000
|
rtkels
Vgezetl sszefoglalnnk a kommunikcis terv f gondolatait. Clunk a jvben jelentsen nvelni a Soproni eladst, j clcsoportot szerezni az j termk bevezetsvel.
A Soproni Sopronrt kampnyunkkal azt szeretnnk elrni, hogy a gyrnak otthont ad vros s krnyke szebb legyen, tbb zld fellettel rendelkezzen. Illetve clunk mg, hogy a memlkk nyilvntott pleteket a vrosba ltogat tristk megcsodlhassk. Emellet remnyeink szerint a vroslakknak s krnykbeli rgikban l fogyasztinknak is pozitvabb lesz a megtlse cgnkkel kapcsolatban.
Szeretnnk mindig naprakszek lenni, ezrt is tervezzk az arculat modernizlst. j logval feltnbbek lesznek termkeink az ruhzak polcain, s mivel jobban szembetnik, esetleg olyan rgikban is tbbet fogyasztanak belle, ahol eddig ms srmrkkat preferltak.
Tervezzk termkeink klfldn forgalmazst is. Elszr csak a krnykbeli hatron tli vrosokban vezetnnk be a piacra a Soproni srket, ksbb fokozatosan terjeszkednnk tvolabbra, Ausztria s Szlovkia szvbe.
| |