Gorzi oldala
Men
     




 






 

 

  Oldal nyomtatsa

 Rakj a kedvencekhez!

 

     
Ez + az
     
Freetime
     
Kzgazdasg
     
School help
     
Kp
Honlapszerkeszts
     
Jtkok
     
nnepek
     
Letlts
     
Soproni Srgyr - Marketingkommunikcis terv

 

Soproni Srgyr - Marketingkommunikcis terv

Trtnelem

A Soproni Srgyrat 1895-ben alaptottk, els termknek neve Soproni szok volt. Az addig sikerrel mkd vllalkozst 1948-ban sok sorstrshoz hasonlan llamostottk. A gyrra alaptsa ta jellemz, hogy termkeit csakis kivl minsg alapanyagokbl, mindig a legkorszerbb srfz eljrssal kszti. Ennek megfelelen kizrlag a legjobb minsg cseh koml kerlt srfz stjeibe, amelyek mindegyikt 1975-ben rozsdamentes aclbl kszlt eszkzkre cserltk. 1985-ben vezettk be a pasztrizlst, ennek ksznheten a sr ma mr nem csupn nhny napig fogyaszthat, mint annak idejn.

A Soproni sr terjesztst a hatlyos trvnyek egszen 1981-ig a keleten Gyr, mg dlen a Balaton ltal hatrolt, szaknyugat-magyarorszgi terletre korltoztk, m ekkortl vgre megkezddhetett az orszgos disztribci kiptse. 1987–88-ban a Soproni els lpsben Budapesten kerlt forgalomba. 1992-ben a gyrat megvette a BBAG, amely 1996-ra a legmodernebb elvrsoknak megfelelen az egsz srgyrat feljtotta. Ennek eredmnyeknt a Soproni szok minsge jelents javulson ment t. 2003-ban a Brau Union AG a Heineken tulajdonba kerlt, s a cg neve 2007-ben Brau Union Hungaryrl Heineken Hungrira vltozott.

A mrka trtnete

A Soproni Srgyr alaptsa ta eltelt tbb mint egy vszzadban az ott gyrtott termket tbb klnbz nven is forgalmaztk. Elsknt Soproni szoknak hvtk, ksbb a neve Soproni Vilgos Sr, szok, majd 1986-tl ismt Soproni szok lett. 1997-ben kezddtt meg a mrka tudatos ptse s szles kr reklmozsa. A termk npszersge s forgalma 2002-ig folyamatosan nvekedett, m a srpiac feldsulsnak kvetkezmnyeknt ekkor az eladsok elkezdtek visszaesni. Ennek megakadlyozsra szmos prblkozs szletett, sajnos sikertelenl. A mrkt ezrt 2005-ben jrapozicionltk, neve Sopronira rvidlt, s vege is jelentsen megvltozott.

A Soproni mrka innovatv szemlletnek ksznheten az elmlt vekben megszlettek az els almrkk, s a Soproni termkek vlasztka azta is folyamatosan bvl. 2006-ban megjelent az 1895, amely a fogyasztkban a mrka minsgi megtlst hivatott ersteni. Mivel a Soproni volt az egyetlen szles krben ismert mrka, amelynek nem volt alkoholmentes vltozata, ugyanebben az vben piacra kerlt a hinyptl Soproni Szz is. Ezek az jtsok annyira sikeresnek bizonyultak, hogy a mrka fl v alatt 10 ponttal javtott innovatv megtlsn. 2007-re a portfli jabb kt termkkel, a Soproni Fekete Dmon nvre hallgat barna srrel, valamint az 1 l-es manyag palackban kaphat Sopronival bvlt.

Az j fogyaszti szoksokra reaglva 2009 prilisban a Soproni megalkotta a Soproni Szke Ciklont, amely kellemes, de zvel a knnyen fogyaszthat srk irnti ignyt elgti ki.

A Soproni reklmozsa

1996-ig a mrka reklmtevkenysge olyan aprsgokban merlt ki, mint hamutartk, tlck, poharak, eladshelyi reklmeszkzk kihelyezse. A designt mindssze egy illusztrci alkotta, amelyen egy tztoronnyal dsztett pohrbl tlcsordult a srhab.  

1996-1997: modern marketingeszkzk bevetsvel megszletett a Soproni szok tvfilm, amelyet 1998–2001-ig hrom fzisban hasznltak. Az szok sz tbbfle jelentssel br: azon tl, hogy a sr erjedsvel, rlelsvel kapcsolatos kifejezs, a krtyajtkok egyik jellemz lapjt is gy hvjuk. Ebbl az tletbl szletett meg a ngy „sz”, a ngy szrakoztat reklmfigura, akik egysges ltzkben jelentek meg s adtak el vicces, a srfogyasztshoz kapcsold jeleneteket. A reklmokat j szlogen, az „Egy j pofa sr.” mondat zrta. A hirdetsek rendkvl figyelemfelkeltnek bizonyultak, a fogyasztk innovatvnak, kreatvnak s szrakoztatnak talltk ket. A sorozat tagjainak azonban nem volt egysges mrkazenetk, gy sikeressgkre csekly hatkonysguk vetett rnykot.

1998- 1999: A ngy sz kabarba ill sznpadi jeleneteket adott el.  

2000: A szitucik olyan vals krnyezetekben jtszdtak, mint a strand vagy a kocsma.  

2001: A kommunikci tovbbi fejlesztseken ment keresztl: a ngy sz revformban nekelt vicces dalokat a srrl. m ezek utn mr nem volt lehetsg a kampny megjulsra, maguk a sznszek is idsebbek lettek.

2002: A reklmfilmek rgi mozifilmeket, tvsorozatokat, szappanoperkat (Termintor, X-aktk, Vszhelyzet, E.T., Sivatagi show, Charlie angyalai) parodizltak. A kutatsokbl kiderlt, hogy ezzel a kampnnyal a reklmhatkonysg erteljesen lecskkent.  

2003: j filmpardik jelentek meg olyan alkotsokra plve, mint a Mtrix, a Hrom frfi s egy bbi vagy a Columbo. Tvmsorok pardii: fzshow, idjrs-jelents. A szjtkok s nyelvi analgik miatt ezek a reklmfilmek valamilyen szinten visszatrst jelentettek a Soproni szok humorhoz.

2003 ta a Soproni a piacon a legtbb pnzt klttte arra, hogy visszaszerezze piaci rszesedst, de az adatok azt mutatjk, hogy ez a stratgia nem vezetett sikerre, ezrt 2005-ben a mrka cskkentette reklmkltst.  

2006: Elindult a Srbartok cm szituciskomdia-sorozat, amely ngy tlagos magyar frfi letbl ragadott ki jeleneteket. A trtnetek tipikus srfogyaszt helyzetekre pltek, amelyeket egyedi humor fszerezett s tett emlkezetess, amiatt, hogy a sorozat kilgott a reklmblokkokbl. Emellett a nzk knnyen azonosultak az egyes karakterekkel, s vrtk a folytatst. Az egyes rszek napraksz tmkkal ppgy foglalkoztak, mint a mrka ltal tmogatott sportokkal, az j termkbevezetsekkel vagy nyeremnyjtkokkal.

A Srbartok sorozat hatsra a mrka kiemelkedett a versenytrsai kzl, s megerstette piaci pozcijt. A sorozat legsikeresebb epizdjai azok kzl kerltek ki, amelyekben a magyar vzilabda-vlogatott tagjai is szerepeltek.

A Soproni – az orszg egyik legrgibb, patins mrkjaknt – mindig is fontosnak tartotta azokat az rtkeket, amelyekre mindannyian bszkk vagyunk, amelyekben s ltal magyarsgunk, nemzeti identitsunk fogalmazdik meg. Meggyzdssel hisz kzssgteremt erejkben. Ezrt vllalta fel, hogy kommunikcijban a nemzeti bszkesg, az sszetartozs gondolatra helyezi a hangslyt.

A Soproni mrka els lpsknt sportsikereinkre fokuszlva fogalmazta meg j zenett.
A magyar vzilabda-vlogatott tmogatsval olyan tartalmat emelt be a reklmba, amely egyrtelmen sszekti az embereket, egysgbe kovcsolja a nemzetet.
A reklmban Szivs Mrtonra s hres vzilabds felmenire lehettnk bszkk.

2007-ben a reklmfilmmel a magyar frfi vzilabda-vlogatottnak szurkolhattunk egy nemzetknt.  

2008-ban a legjabb, „Magyarorszg, n gy szeretlek!” cm reklmfilm tllp a sport vilgn. A magyar hagyomny, trtnelem s kultra ikonikus s –ami a legfontosabb – pozitv kpeinek s fogalmainak felvillantsval idzi meg az sszetartozs s bszkesg egsz nemzeten tvel rzst. A film zenete vgtelenl egyszer: rlunk, magyarokrl szl. A kzs rtkeinkrl. s persze arrl a hitrl, hogy a szthzst fellrhatja az sszetartozs.  

2009: Soproni Szke Ciklon reklmfilm. A Soproni legjabb almrkjnak hirdetse ltvnyos 3D animcival kszlt. Az j zvarins frisst hatst a film kpsorai a nyri hsgben kiszradt tj jraledsvel szemlltetik. A „forr” hangulat megteremtshez, valamint a magyar rtkek felidzshez narrciknt Arany Jnos felejthetetlen sorait hvtk segtsgl a Toldibl.

Helyzetelemzs
SWOT-analzis

Erssgek:

  • a fiatalabb korosztlyt clozza meg
  • a hatr kzelsge miatt klfldi kapcsolatrendszer
  • a minsghez kpest olcsbb versenytrsainl
  • rendezvnyek, sport tmogatsa
  • termkek szles vlasztka
  • sokrt, rdekldst felkelt reklmok
  • az egsz orszg terletn kaphat
  • tbb vendglt ipari egysg forgalmazza csapolva

Gyengesgek:

  • a versenytrsak termkknlatval szemben a Soproni mg nem ksztett zestett srt
  • gyengbb minsg srt olcsbban is lehet kapni
  • a drgbb kategrij srk zvel nem veszi fel a versenyt
  • kishords kiszerelsben nem kaphat

Lehetsgek:

  • zestett sr bevezetse
  • gy arculat kialaktsa
  • j termk piacra dobsa, termkskla bvtse
  • nagyszabs reklmhadjrat
  • klfldre terjeszkeds

Veszlyek:

  • a nagy mrkk kiszorthatjk a piacrl
  • a lakossg tbbsge anyagi megfontolsbl olcsbb srket preferl
  • tvolabbi rgikban a helyi srket rszestik elnyben (pl. Borsodi)
  • a klfldi turistk inkbb a vilghr srket fogyasztjk

Clkitzsek meghatrozsa

Legfbb clkitzsnknek tekintjk a termkskla kiszlestst, s nem a versenytrsak hasonl jelleg termkeinek msolsval. A tbbi cgnl mr megszokott citromos zests helyett, egy j, klnleges zestst vlasztottunk, szeretnnk megalkotni a karamell z srt. Clunk, hogy a pikns z vilgot kedvel fogyasztink is elgedettek legyenek cgnkkel.

Az j z bevezetsvel kirobban profilvltst terveznk. Az arculat teljes megvltoztatst szeretnnk megvalstani. Remnyeink szerint az j z a megjult klsvel karltve szlesebb fogyaszti rteg megnyersre trekszik.

A Soproni srgyr a hazai piacot mr lefedte, s elhelyezkedst kihasznlva a kls piacokra val betrst tervezi. Kzelsge miatt Ausztria a f cl, de tervezzk a szlovk srpiac bekebelezst is.  A hsg vrosnak nemes nedjt a klfldi srkedvelkkel is szeretnnk megkedveltetni.

A kzeljvben „A Soproni Sopronrt” jeligvel vrosfejlesztsi s krnyezetvdelmi kampnyt indtannk, melynek keretben masszvabb kiszerels dobozos srket bocstannk a piacra, amik visszavlthatk lennnek, ezzel is vdve a termszetet. Trsadalmi szerepvllalsknt Sorpont s krnykt parkostannk, a tereket fkkal veznnk. Nhny memlkk nyilvntott plet feljtshoz is hozzjrulnnk. E mozgalommal otthonosabb s bartsgosabb tehetnnk vrosunkat.

Vsrlink egyetlen problmja termknk fogyasztst kveten a msnapossg. Legjabb fejlesztseink arra irnyulnak, hogy a msnapossg kellemetlen hatst elmulasszuk. Azon ksrleteznk, hogy ltrehozzunk egy tablettt, ami enyhti, vagy megsznteti a nem kvnatos uthatsokat.  

Clcsoportok azonostsa

A Soproni Magyarorszg egyik legrgebbi, nagy mltra visszatekint sre. 4,5%-os alkoholtartalmval, friss s szomjolt jellegvel kiemelked minsget kpvisel a vilgos kategrij srk kztt. dt, enyhn kesernysen koml z s aromj ital, amelyet brki szvesen fogyaszt.

A Soproni 1895 elegns, prmium megjelense s magas, 5,3%-os alkoholtartalma rvn kiemelked minsget kpvisel a hazai vilgos srk kztt. Fszeres zbl fakad klnleges aromja a nemes saazer komlnak ksznhet. Ignyesebb srfogyasztinknak szerettnk volna a kedvben jrni ezzel a tpussal.

 

A Soproni Fekete Dmon egy kivteles barna sr, amely mlybarna sznt s csbtan kellemes aromjt specilis sszetevinek ksznheti. Ngyfle malta s illatos aromakoml gondoskodik rla, hogy ez a lenygz srklnlegessg mlt legyen a Soproni nvhez.

A Soproni Szz egy selymesen lgy, frisst hats alkoholmentes sr, az let olyan helyzeteire, amikor nem lvezhetjk a sr nyjtotta kellemes frissessget. A Soproni Szzet azoknak fejlesztettk ki, akik ezekben a helyzetekben sem akarnak lemondani a srzs lmnyrl.

A Soproni Szke Ciklon a Soproni termkcsald legjabb tagja, amely 2009 prilisban kerlt bevezetsre a magyar piacon. Saphir komlval fzzk, 4,5%-os alkoholtartalommal br, s kevsb keser ze rvn igazn frisst srklnlegessgnek szmt. Ez a modern, fiatalos termk egyedi zvilgval kveti a vilgpiacon megjelen j fogyaszti trendeket s ignyeket. Azokat a fogyasztinkat cloztuk meg ezzel a srrel, akik egy kis felfrisslsre vgynak a nyri melegben, s nem az alkohol nyjtotta rmkrt, hanem szomjoltsknt srznek.

A tjkoztats sorn hasznlt publikcis eszkzk

Eszkz

Tervezi a hasznlatt?

Clrtk (db)

Becslt kltsg (Ft) nett

Igen

Nem

risplakt hirdettbla
(12 m2) (3 hnapra)

x

 

50

120 000*50=
6 000 000

Nyomtatott sajt (cikkek, interjk)

x

 

3

200 000*3=
600 000

Televzis reklm
Ksztse
Sugrzsa

x

 


2
200


2 000 000
 5 000 000

Rdi

 

x

 

 

Internet (banner) elhelyezse honlapokon

x

 

30

30 000*30=
900 000

Egyb rendezvny, konferencia

 

x

 

 

Sajttjkoztat a gyrban

x

 

2

30 000*2=
60 000

Sajtkzlemny

 

x

 

 

Szrlap „A Soproni Sopronrt” kampnyrl

x

 

2000

100* 2000=
200 000

Meglv internetes honlap fejlesztse

x

 

1

50 000

Zld szm, informcis kzpont
(gyflszolglat)

 

x

 

 

DM levlkampny

 

x

 

 

Telemarketing

 

x

 

 

Kzvlemnykutats (1000 ember megkrdezse)

x

 

3

150 000* 3=
450 000

Reklmtrgy

x

 

10 000

200*10 000=
2 000 000

Hzfal reklm

x

 

2

300 000*2=600 000

Reklm ptmny

x

 

 

sszesen: 18 860 000 Ft

 

1

1 000 000

Kommunikcis stratgia

Eladssztnzs

j termknket, a karamells z srt alacsony 150 Ft-os bolti ron vezetjk be a piacra, annak rdekben, hogy a potencilis fogyasztk megismerhessk, kiprblhassk. Miutn megszerettk a termket nhny hnap utn felemelnnk az rat, s hasonl rban rustannk, mint a tbbi termkfajtt.

A tovbbiakban tervezzk multipack csomagolsban trtn rustst. 6 darabos kiszerelsben juthatnnak hozz a vsrlk a Soproni klnlegessgeihez. Egy csomag 5 Sopronit s 1 Sorproni Karmellt tartalmazna, gy nagyobb esly van r, hogy megkstoljk az j temrket. Ez a csomag olcsbb lenne, mint a 6 Sopronit tartalmaz multipack. Minden multipack csomaghoz egy fl literes Soproni logjval elltott poharat mellkelnnk.

Nagyobb ruhzakban s a srgyrban kstoltatst szerveznk, ahol bemutathatjuk legjabb termknket. A kstoltat pultot az ruhz azon rszlegre tervezzk, ahol a srk megtallhatk, gy a kstolk, ha kedvet kapnak a vsrlsra, azonnal kosarukba tehetik azt. 

A ksbbiek folyamn egy nyeremnyjtkot is indtannk. Nhny nagyobb nyeremny mellett sok aprsggal is szeretnnk kedveskedni fogyasztinknak. Fdjknt egy kt fre szl Dubai-i utat sorsolunk ki, emellett tovbbi rtkes ajndkok nyerhetek, 3 laptop s 2 LCD TV illetve kisebb rtk promcis ajndkok, pl. poharak, kulcstartk, sapkk. A nyertesek a kupak belsejben s a nyitflek aljn rteslhetnek a nyeremnykrl.

Reklm

A TV-reklmok audio-vizulis eszkzk, ezrt a figyelemfelkelt-hatsuk ezeknek legerteljesebb. TV-reklmainkkal emocionlian szeretnnk hatni fogyasztinkra. Szeretnnk egy PR-filmet kszteni Sopronrl, a krnykrl, s az ott lkrl, amelyben „A Soproni Sopronrt” cm kampnyunkat hangslyoznnk.
A film egy helikopterrl kszlt felvtellel kezddne Sopronrl, aztn pr nevezetes pletet mutatnnk, illetve kpeket Sopron utcirl, illetve az itt l emberekrl, kzben azt hagslyoznnk, hogy milyen gynyr, csaldias vrosban lnk. Az emberekben olyan rzst szeretnnk kelteni, hogy szerssk a vrost, ahol lnek, az otthon melegt, fontosnak rezzk az sszetartozs rzst. Felhvnnk a figyelmet arra, hogy az Erzsbet kert fejjtshoz hozzjrulunk, illetve invitlnnk a nzket a kzs faltetsre, amit tbb idpontban is szerveznnk. A filmben azt hangslyoznnk, hogy a Sorponi segt szebb a krnyezetet, s csaliasabb lgkrt biztost a vrsolakk szmra. A PR filmet vgl egy boldog csaldi kppel fejeznnk be. A termszetben kirndul, bicikliz csaldokat mutatnnk, s vgl egy kppel zulna, amint a szlk tlelik a gyerekeiket s bszkn tekintenek a vrosra.

Egy msik reklmfilmet is szeretnnk kszteni j termknkrl, a Soproni Karamell-rl. Egy ltvnyos animcis kisfilm illene j z stlushoz. A film tervezsn mg dolgoznak 3d grafikusaink, de az alapgondolat, az lenne, hogy kis llatkk s rovarok unatkoznnak, lomhn s unottan mozognnak, aztn belekstolnnak az j Soproni Karamellbe s egybl fellednnek, s elkezdennek bulizni.  Ezt a srt els sorban nyenc srkedvelknek s hlgyeknek fejlesztettk ki, ezrt a reklmmal fleg az figyelmket szeretnnk felkelteni.

Reklmainkat az j arculatnak s dizjnnak megfelelen alaktjuk ki. A Soproni eddig bevlt szneit megtartva j logo tervezsvel dobjuk fel termkeinket, filmjeinket.

jsgokban is megjelentjk j arculat termkeinket. Napilapokban fl oldalas hirdetst terveznk, emellett ruhzak szrlapjaiban elssorban a multipack kiszerelst s az j Soproni Karamellt reklmoznnk.

Hirdettbln is reklmoznnk legjabb termknket, amelyen megjelennek jonnan kialaktott arculati elemeink. Vrosfejlesztsi s krnyezetvdelmi kampnyunkrl is szeretnnk risplaktokkal hrt adni. A plaktokon egy szp zld park lenne, mellette egy boldog hzaspr. A frfi kezben egy veg Sorproni, a n kezben pedig egy veg Soproni Karmell lenne, koccintannak az veggel s kzben egymsra mosolyognnak. Ezzel felhvnnk a figyelmet a Soproni Sopronrt kampnyra illetve az j termkre.  
A Soproni Karamell reklmplaktjt kocsmkban is elhelyeznnk, hogy a fogyasztk megkvnjk s helyben ki is tudjk prlni.

A 85-s t bevezet szakasznl Sopron eltt az t mellett egy szabad rlts helyen tervezzk egy 8 mter magas Soproni srsveget forml reklmptmny megptst s elhelyezst. Ezltal a vrosba ltogatkat emlkeztetjk arra, hogy a Soproni sr hazjba rkeztek.

Tovbbi kisebb reklmozsi lehetsget is ignybe szeretnnk venni, ilyen pl. a hzak falra festett reklm, illetve promcis termkek ajndkozsa. Szrlapokat is ksztennk „A Soproni Sopronrt” kampnyunk keretben.

Public Relations (PR)

Eddig is tmogatott a Soproni srgyr klnbz rendezvnyeket, mint pl. a VOLT fesztivl, illetve nagy szerepet vllalt a sport tmogatsban. Tmogattuk a Magyar Vizilabda Szvetsget, illetve Soproni Liga elnevezssel a labdargst. Ezutn is hasonl tevkenysgeket szeretnnk folytatni.

A kzeljvben „A Soproni Sopronrt” jeligvel vrosfejlesztsi s krnyezetvdelmi kampnyt indtannk. Trsadalmi szerepvllalsknt Sorpont s krnykt parkostannk, a tereket fkkal veznnk.
Elszr is kezdemnyeznnk s pnzzel tmogatnnk a soproni Erzsbet kert jrdinak trkvezst, illetve a padok kicserlst.
Emellett vsrolnnk 50 db kb 3 m magas dszft, amelyet a vrosi nkrmnyzat ltal kijellt helyeken munkatrsaink, alkalmazottaink segtsgvel elltetnnk a vrosban. Ezt az akcit meghirdetnnk, s az nkntes, vllalkoz szellem polgrok, akik segtenek az ltetsben, ingyen srt kapnnak.
Nhny memlkk nyilvntott plet feljtshoz is hozzjrulnnk. E mozgalommal is otthonosabb s bartsgosabb tehetnnk vrosunkat.

Srgyrunkban eddig is lehetsget adtunk gyrtsi folyamatok megtekintsre. Srmzeumunk is trt karokkal vrja a kvncsi ltogatkat, ahol megkstolhatjk eddigi sreinket, s kiprblhatjk az j Soproni Karamellt is. A srgyri tra rsztvevi klnbz ajndkokban, s nyeremnyekben rszeslhetnek, tbbek kztt promcis termkeket s dobozos srt kaphatnak.

PR kltsgek

Tevkenysgek

r (nett Ft)

Fk vsrlsa

20 000*50=1 000 000

Erzsbet kert jrdinak trkvezse

2 000 000

Soproni pletek feljtshoz hozzjruls

5 000 000

sszesen

8 000 000

 

Arculattervezs

Az vek sorn a fogyasztk ltal mr megszokott szneken nem szeretnnk vltoztatni, viszont j logo bevezetst tervezzk. Az j logn meghagynnk Sopron vros jelkpt, a Tztornyot, csak megvltoztatnnk az brzolst.  

 

A Soproni Karamell arculata a karamell szneit tkrzn. Elkpzelsnk szerint vilgos barna srs cmkvel s sttbarna felirattal magra vonzzan a vsrlk figyelmt. gy nzhetne ki az j sr cmkje az j logval.

Az arculattervezs kltsgt kb 200 000 Ft-ra becsljk.

Kltsg terv
(rszletesebben feljebb megtallhat)

Tevkenysg

r (nett Ft)

A tjkoztats sorn hasznlt publikcis eszkzk

18 860 000

PR kltsgek

8 000 000

Arculattervezs

200 000

sszes becslt kltsg

27 060 000

rtkels

Vgezetl sszefoglalnnk a kommunikcis terv f gondolatait. Clunk a jvben jelentsen nvelni a Soproni eladst, j clcsoportot szerezni az j termk bevezetsvel.

A Soproni Sopronrt kampnyunkkal azt szeretnnk elrni, hogy a gyrnak otthont ad vros s krnyke szebb legyen, tbb zld fellettel rendelkezzen. Illetve clunk mg, hogy a memlkk nyilvntott pleteket a vrosba ltogat tristk megcsodlhassk. Emellet remnyeink szerint a vroslakknak s krnykbeli rgikban l fogyasztinknak is pozitvabb lesz a megtlse cgnkkel kapcsolatban.

Szeretnnk mindig naprakszek lenni, ezrt is tervezzk az arculat modernizlst. j logval feltnbbek lesznek termkeink az ruhzak polcain, s mivel jobban szembetnik, esetleg olyan rgikban is tbbet fogyasztanak belle, ahol eddig ms srmrkkat preferltak.

Tervezzk termkeink klfldn forgalmazst is. Elszr csak a krnykbeli hatron tli vrosokban vezetnnk be a piacra a Soproni srket, ksbb fokozatosan terjeszkednnk tvolabbra, Ausztria s Szlovkia szvbe.

     
Nvnap



 

     
Szavazs
Mit szoktl nzni a TV-ben?

tehetsgkutatkat (X-faktor, Megasztr stb)
valsgshowt (Val Vilg)
filmeket
sorozatokat
kibeszl showkat (Joshi Barath, Monika, Balzs show)
Hradt
Politikai msorokat
Brmi olyat, aminek van valami rtelme
Brmit, csak szljon valami a httrben
Nem nzek TV-t
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
     
Szavazs
Melyik a legjobb tncstlus?

balett
afro
jazz
funky, hip-hop
disco
musical, show
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
     
Sztr



     
Frissts
 

Itt olvashatod az oldal frisstseit az utbbi hnapban


aug. 18.:
- Freetime/ Knyvanjnl/
Nora Robets: Holdfogyatkozs
- Men/ Dalszvegek/ Shakira - Waka waka
K'naan - Waving flag

 

jl. 22.: - Freetime/ Knyvajnl/ Stephen King: Christine
- Men/ Rlam/ kis mdosts trtnt
- Egy-kt nem mkd link trlse

2010

2011. dec. 28.
- Links/ Lady's Doctor Kft
j link felvtele
- j szavazs - Mit szoktl nzni a TV-ben?
 

dec. 29.

- Rlam informcik frisstve
- j men a bal oldalon: Kzgazdasg
- Arculat frisstse


 

Gorzi

 
     
Szmll
Induls: 2006-01-10
     
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
     
Links
     
Linkcsere
     

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU